Dzień dobry,
jeśli szukasz Polskiego biura nieruchomości w Hiszpanii to dobrze trafiłeś/trafiłaś. Wśród wielu agencji nieruchomości w Hiszpanii jesteśmy tą, które stawia na zrozumienie, relacje oraz bezpieczeństwo procesu zakupu.
Dzięki temu - choć rozmowy z nami mogą wydawać się wnikliwe - w efekcie przynoszą trafne propozycje ofert z nastawieniem na „szczelność” procesu zakupu/sprzedaży.
Jeśli na tym etapie Twoją intencją jest przeszukanie bazy ogłoszeń naszej agencji nieruchomości w Hiszpanii - zapraszamy do tego klikając - Oferty nieruchomości w Hiszpanii , używając odpowiednich filtrów możesz poszukać czegoś już teraz.
Jeśli jednak chciałbyś poznać co oznacza współpraca z polskimi biurami nieruchomości w Hiszpanii na bazie naszego doświadczenia i właśnie takim jak nasze - zapraszamy do dalszej części artykułu.
1. Wprowadzenie.
Biura Nieruchomości w Hiszpanii prócz języka Hiszpańskiego praktycznie zawsze posługują się językiem przynajmniej Angielski. Nie spotkaliśmy przypadku w którym byłoby inaczej. Jednak prawdą jest też, że niewiele lub bardzo niewiele z nich potrafi rozmawiać po Polsku.
Jeśli rozmawiacie Państwo po angielsku to wystarczy chęć na prezentacje w owym języku i wybór jest właściwie dowolny. Deweloperzy praktycznie zawsze dysponują materiałami drukowanymi, tzw. showhause'ami (umeblowanymi już przykładowymi apartamentami, które pokazują ich potencjał) oraz prezentacjami interaktywnymi, które - jak to każdy obraz - mówią więcej niż 1000 słów. Także do etapu prezentacji nie ma trudności z poradzeniem sobie samemu. Rodzi to jednak konsekwencje w postaci przypisania Państwa do bazy danych dewelopera co blokuje agentów na kolejne etapy- realizacji procesu zakupu.
Czego jeszcze może zabraknąć podczas takiego procesu wyboru, zakupu?Czy to biuro jest faktycznie takie potrzebne, czy dam radę sam/a?Najlepszą odpowiedzią jest rozwianie kilku mitów pamiętając przy tym, że zawsze i na każdym rynku trafimy na ludzi (agentów), którzy chcą zwyczajnie "naciągnąć" na jakąś niekoniecznie korzystną ofertę nieruchomości - tę część rynku w daleszej części - omijam.
---
Mit 1. Czasami zdarzy się mi lub komuś z zespołu przeczytać na forach
„agencjom dziękuję, tylko prywatne oferty” lub otrzymujemy informacje
"szukam okazji, jeśli coś się pojawi to od razu mogę wsiadać w samolot". ---
Dlaczego takie podejście może być szkodliwe dla kupującego?Prywatnych ofert nieruchomości w Hiszpanii, takich, które trafiają na grupy dyskusyjne jako "gorące" lub takich, które faktycznie wychodzą z Hiszpanii do Polski jest wyjątkowo mało lub w niektórych okresach roku - nie ma ich wcale.
Również oferty, które mogą być traktowane jako "okazja" rozchodzą się w mgnieniu oka jeszcze w Hiszpanii albo najdalej wśród Polskich znajomych osoby sprzedającej, ew. są rezerwowane dla slinie zdeklarowanych klientów danej agencji praktycznie natychmiastowo.
Najciekszawa historia obrazująca dynamikę sprzedaży nieruchomości w Hiszpanii jaka nam się zdarzyła brzmiała tak:
Małżeństwo stojące w kolejce do prezentacji faktycznie ciekawej nieruchomości, doczekało się możliwości obejrzenia, po czym wyszło na 15 min. aby się naradzić. Ten czas okazał się zbyt długi, poniważ opcja została zakupiona przez bardziej zdecydowanych klientów.
Nie twierdzimy, że tak jest zawsze ale zakładam, że jest spora grupa osób, która nie miała pojęcia, że takie sytuacje mogą się przydażyć w rzeczywistości.
Dlatego bądź kontakcie z agencją, zapisz sie do mailingu, odpowiadaj na pytania i pomagaj agentom z którymi działasz w określaniu własnych preferencji aby Ci chcieli wysyłać Tobie oferty i wiedzieli, że dany charakter nieruchomości pasuje do Ciebie. Na stronach na ogół nie ma wszystkich ogłoszeń, ponieważ tempo sprzedaży jest zbyt wysokie aby za nim nadążyć. Agenci również mają dostepy do Hiszpańskich stosunkowo drogich systemów wymiany ofert.---
Mit 2. "Proszę przesłać oferty, jeśli coś będzie interesujące to przylecimy."
---
Szanowni Państwo, jeśli szukacie czegoś choć trochę dla siebie (nie pod inwestycję, która nie ma zostać nigdy odwiedzona przez właściciela) to trzeba pamiętać, że ok
50-60% ofert wybranych na obrazkach nie jest finalnie kupowana, klienci wybierają inne opcje. Ok. 10-20% osób nie dokonuje wyboru wcale.
Dlaczego?
Każdy chce przedstawić atuty swojej oferty na zdjęciach i to nie jest cecha wyłącznie rynku nieruchomości. Właściwie wszystko co bazuje na komunikacji zdalnej (internet) bazuje również na dobrych zdjęciach. Różnica jest taka, że kurtkę lub sukienkę można zwrócić. Rezerwacja (i jednocześnie opłata) nieruchomości to już trudniejsza i bardziej kosztowna sprawa, ponieważ opłata rezerwacyjna jest bezzwrotna.
Oferty po które specjalnie przylatują klienci, po kilku dniach są zwyczajnie niedostepne. Najwyraźniejszą sytuacją, która nas spoktała była:
Klient wsiadł w samolot aby kupić wybraną opcje ew. zobaczyć pozostałe ale po wylądowaniu oferta była już zarezerwowana
W procesie wyboru nie liczy się wyłącznie sama nieruchomość ale otoczenie, właśnie dlatego szukamy czegoś w Hiszpanii, a nie w Polsce - dla otoczenia i klimatu w jakimś stopniu spełniających marzenia. Niestety tego na zdjęciach nie widać. To trzeba zobaczyć i poczuć
JEDYNIE już na własne oczy i własnymi zmysłami.---
Mit 3. Dość często spotykamy się z myśleniem, że potencjalny nabywca ominie agencję bo „ponegocjuje” samemu.
---
Agencja wychodzi z wyższej pozycji bo sprzedaje dla danego dewelopera czy agencji od lat, klient kupujacy - nie. Nie ma relacji, a dynamika rynku pozwala swodobnie odrzucać próby negiocjacji "bo za chwilę będzie nastepny klient" i to jest niestety prawda.
Tutaj pewnym "blokerem" jest też brak znajomości Hiszpanii. Taka osoba może nie znać regionu, konkurencji, „kruczków”, które zna i o które może oprzeć się agent i na tej samej podstawie wyłapać pewne niuenase.
Potencjalny nabywca nieruchomości w Hiszpanii nie jest "u siebie", należy pamiętać, że nie kupuje domu / mieszkania we własnym mieście, gdzie zapewne wiedziałby, że tutaj po godz 22:00 wywożą odpady kuchenne, a tam od 4:00 codzienne nad ranem przychodzą kucharze i trzaskają drzwiami, co przy założeniu wynajmu danego lokalu, może zabić taką inwestycję.
Agencja występuje w interesie KLIENTA, nie dewelopera czy innych podimiotów i (na ogół) nie pobierają prowizji od strony kupującej. Dlatego wiedzę rynkową w pewnym sensie dostajesz za darmo. ---
Jednym z większym zagrożeń na rynku nieruchomości jest mechanizm "rejestacji klientów". Jeśli sami Państwo odwiedzacie deweloperów, jesteście u owych rejestrowani jako "ich klienci". W przypadku wyboru nieruchmości po takiej prezentacji, którą sami Państwo sobie przeprowadzili z deweloperem - na ogół nie ma możliwości aby zakup realizowała agencja. Zostaje współpraca z deweloperem po Hiszpańsku lub angielsku.
---
Idealna ścieżka zakupowa w prostych krokach:Ustalenie preferencji zakupowych z agentem (może być zdalnie), który przesyła oferty,Państwa selekcja, wykluczenie niechcianych cech nieruchmości oraz otoczenia i wybór trafionych ofert,Kolejne oferty, już bardziej uściślone,Na bazie powyższego - wypracowanie preferencji i wzajemnego zrozumienia,Przygotowanie szerokiego portfolio ofert przez agencję na czas prezentacji podczas Państwawizyty z założeniem, że "na żywo" mogą one robić inne wrażenie,
Elastyczność, wybieranie i selekcja ofert na bieżąco podczas Państwa wizyty aby wypełnić przeznaczony czas i zbliżyć Państwa do zakupu.Daje to Państwu gwarancje, że wylot będzie efektywny i często zakończony znalezieniem tego czego Państwo szukacie.
Ale czy warto pracować tylko z jednym polskim biurem nieruchomości w Hiszpanii? W przypadku
Onesta Group, zdecydowanie TAK.
Mamy dostęp do ok 90 % ofert na rynku.
To dzięki współpracy z wieloma sprawdzonymi agencjami, które z kolei pracują z wieloma innymi zyskujemy dostęp do tak dużej skali ofert.
Ponadto jeśli zdarzy się sytuacja w której ogłoszenie, które podoba się Państwu znajduje się na innej niż nasza stronie np. anglojęzycznej agencji lub na portalu, z dużym prawdopodobieństwem będziemy w stanie je Państwu pokazać i przeprowadzić przez proces zakupu.
Agent przyprowadzając do danej nieruchomości załóżmy 5 osób (kupujących) na prezentacje w ciągu tygodnia doskonale wie co to jest za nieruchomości, zna atuty oraz wady samej nieruchomości oraz okolicy w której się ona znajduje.
2. Dodatkowe korzyści ze współpracy z Polskimi biurami nieruchomości Hiszpanii.
Zatem dlaczego potrzebne mi akurat
Polskie biuro nieruchomości w Hiszpanii? Po pierwsze - mogące się wydawać nawet śmieszne - czasami błędnie można uznać swój poziom językowy (angielski, hiszpański itd.) za dobry ponieważ np. codziennie pracuje się w tym języku.
Tylko czy ja:
rozumiem język branży nieruchomości ludzi z Hiszpanii? czy znam specjalistyczne zworty prawnicze?czy będę wiedział o co i jak zapytać aby zostać zrozumianym?czy będę pewny co do otrzymanych odpowiedzi?Czy warto to wszystko robić skoro polskie agencje nieruchomości w Hiszpanii nie pobierają prowizji? Podsumujmy zatem:
Mamy dostęp do 90% ofert na rynku,Współpracujemy z wieloma agencjami,Nie pobieramy prowizji,Prowdzimy cały proces formalny od A-Z,Z dużym prawdopodbieństwem możemy realizować sprzedaże ofert znalezionych również na portalach,Językiem urzędowym w Hiszpanii i praktycznie zawsze honorowanym jest język oczywiście Hiszpański, ew. tłumaczenia na angielski gdzie ułatwiamy porozumienie,Znamy dobrze deweloperów, współpracujące biura oraz ich praktyki, potrafimy wyjaśnić z czasem przetłumaczonego w translatorze Polskiego na „nasze” co oznacza dany zapis,Wiemy i rozumiemy jakie ma konsekwencje w Hiszpanii dany zapis w kontekscie, jakim może być np. rozumienie praktyk sprzedaż/zakup jakie potencjalny nabywca pamięta z Polski i na których bazuje próbując zrozumieć praktyki i definicje w Hiszpanii,Wiemy, które z biur współpracujących (wszyscy pracują ze sobą w pewnym zakresie) ma zalety, a czego im brakuje,Mamy przepracowany proces z klientami z Polski = praktyczne rozumienie intencji w zadawaniu lub formułowaniu pytań,Polskie biuro nieruchomości w Hiszpanii ma prawników oraz tłumaczy przysięgłych również Polsko języcznych, którzy ową umowę w razie co prawda rzadkiej potrzeby również mogą na Polski przetłumaczyć,Proces posprzedażowy, akty notarialne, płatności i transze, sprawdzenie własności obiektu, przepisywanie mediów, remonty. Będąc 3000 km od dalej możliwe będzie wsparcie w tych kwestiach, które oferujemy.Wierzymy, że nasze rozumowanie przekonało również Pańśtwa, że to współpraca polskimi biurami nieruchomosci w hiszpanii jest najlepszą możliwą drogą.
Z checią poświęcimy nasz czas dla Państwa.Przeglądaj oferty nieruchomości